måndag 25 maj 2009

Sommar

Då är vintern bortstädad och sommaren knackar på dörren. Det är nu två veckor sedan jag åkte skidor och jag har inte hunnit sakna det än iallafall. Det ska faktiskt bli riktigt skönt med sommar. Fast en sak som talar emot är såklart jobb. Den 15 juni blir det back to Jofa. Ännu en rolig sommar på ett sunkigt lager alltså. Men i och med finanskris och brist på utbildning så skriker inte precis arbetsmarknaden efter mig. Men det är väl som det är. Annars vet jag inte riktigt vad som händer i sommar. Time will tell.
I helgen har jag varit med familjen i Stockholm och hälsat på massa gamla kompisar till morsan och farsan. Och i lördags sprang jag, Sanna och Moa runt på stan. Vi var på löplabbet och inhandlade nya springskor till mig. Sen när vi hade dragit därifrån kom Sanna på att hon också ville ha ett par nya skor. Så vi promenerade tillbaka och spenderade någon timme till där. Moa blev verkligen glad. Det blev iallafall en riktigt lyckad helg.
Nu är jag tillbaka i Örebro och solen skiner för fulla muggar. Jag var ute och provsprang skorna i morse och dem var jäkligt bra. Snart ska vi ut till Marieberg och inhandla lite saker som vi förmodligen inte behöver. Det brukar bli så när jag är med.
Jag ska försöka hinna med att plugga idag också. Ska göra klart sammanfattningen till mitt projektarbete och sen ska jag plugga naturkunskap, som by the way inte var lika lätt som jag hade tänkt mig. Det blir inga roliga tio veckor det här inte.
Men nu ska jag dra och göra något vettigt.

Laters

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar