måndag 26 januari 2009

Dagen D blev Dagen Skit

Då var det alltså dags. Första åkdagen på länge. Eftersom det har kommit mycket snö dem senaste dagarna så beslöt jag mig för att strunta i att åka till Kläppen och hoppa, och drog istället med 09.20 bussen upp till Tandådalen för att raila. Det visade sig vara en riktig nitlott eftersom det var helt värdelöst. Men eftersom jag ändå hade åkt den långa vägen upp dit så beslöt jag mig för att göra det bästa av situationen. Det vill säga att leka runt i deras röda hopplinje. Lärde mig faktiskt vänster 5 med japan. Efter ungefär två timmars hoppande tog jag dagens kanske bästa beslut. Jag gav upp skidåkningen och drog till fjällkyrkan och fikade. Sjukt värt!

Pratade med Wikberg idag också. Han var på väg upp till Kläppen för att försöka styra upp ett jobb. Så imorgon har vi planerat åkning i Kläppens park. Det kommer förhoppningsvis att bli sjukt grymt.

Efter åkdagen imorgon har jag planerat in att jag ska hem och hälsa på familjen. Det var ett tag sen man var där. Måste se hur Sanna och Martin har ställt i ordning sitt hus. Förhoppningsvis blir det även lite vin:)

En annan kul sak som hänt nyligen är att jag är hemlös. Eftersom Josse har kommit in på skola i Örebro beslöt vi oss för att det var för dyrt att ha kvar lägenheten i Malung. Så mitt nya hem har nu registreringsnummer PWM484.

Har även kommit på att jag är i stort behov av en laptop. Men eftersom jag nyligen köpt en digitalkamera så får det nog vänta ett tag.

Jaja, det här får räcka för idag.

Fredens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar