måndag 9 februari 2009

Det blev iallafall sol

Eftersom jag igår önskade mig lite sol inför dagens åkdag så blev jag väldigt glad när jag vaknade och kollade ut genom fönstret. När jag sen kom ner och kollat på termometern sjönk peppet en aning. Det var nämligen 15 minus ute. Damn! Jag kom till Kläppen cirka klockan tio imorse och började hoppa lite i röda linjen med Emil. Det gick väl sisådär. Efter en stund beslöt vi oss för att raila istället. Så det var vad vi gjorde resten av dagen. Jag fortsatte nöta 270 pretzel på downrailet som vanligt. Men jag kom på att jag är totalt värdelös så jag gav upp och beslöt mig för att prova hoppen i svarta linjen. Det skulle jag inte ha gjort. Jag kom över ungefär halva hoppet och landade helt platt. Great! Efter det tog jag några till railåk innan vi packade ihop för dagen.

Så nu sitter vi på bibblan i Malung och slöar. Vi har inte bestämmt vart det bär av imorgon än. Möjligen Lindvallen eller Tandådalen. Det visar sig.

Nu lär vi dra hem och få nån mat i magen. Får se vad Emil ''gourmékocken'' Tidstrand bjuder på.

Hörs imorgon!

1 kommentar: